Ajánló

Friss kommentek

  • ablakos: Házszámtáblákat lehet rendelni a következő webáruházban: daburandecor.hu/webaruhaz/browse/102-hazs... (2011.09.15. 11:27) Házszámok bűvöletében
  • Kétkedő: Egy másik nyereményjáték nem túl régről; tucat.blog.hu/2009/06/19/kirakos_jatek (2010.12.08. 04:05) Kis színes
  • máccé: és a Széna tér felől is van egy ilyen "szökőkút"... giccs, ha egy szóban akarná leírni az ember. (2010.11.10. 16:46) A borzalom gömbje
  • Asakura Hao: Kedves bosszankodó gyalogos társaim. A fegyver ott lapul zsebetekben (kulccsomó), Kreatív használa... (2010.09.02. 00:11) Parkoljon tahóként!
  • Kétkedő: @BEAG: Elvileg a II. kerület hamarosan épít illemhelyeket. A XII. ker. János Kőrháznál álló mennyi... (2010.05.16. 11:54) Ha menni kell, hát menni kell

retekblog

Minden ami retkes és érdemes volna javítani rajta. Képek és élménybeszámolók Budapest legeldugottabb, vagy éppen legszembetűnőbb részeiről.

A belvárosban bandukolva, és egy picit felnézve láthatjuk, hogy számos bérház homlokzatán ott éktelenkednek az '56-os harcok golyólyuggatta nyomai. Több mint ötven év alatt senki sem szerette volna őket bevakolni, tudom magasan van, mi lesz ha lepottyanunk, és még bibisek is lehetünk...Na éppen ezért emelném ki az alábbi épületet! Mi ez!? Az utcafronton vagyunk, nem lehettett volna ezeket legalább bevakolni? Még létra sem kell nagyon hozzá. Vagy meghagyták nekünk történelmi emléknek, talán védett lyukak ezek? Ki tudja, lehet, hogy frissebbek mint ötven évesek, de ezt igazán kötve hiszem.

Ementáli a belvárosban.

73 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://retekblog.blog.hu/api/trackback/id/tr83971382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Barbrady 2009.02.28. 18:06:41

Ooo ezt én is 2 hete láttam, mindezt egy rendőrőrs és minisztériumok sokasága között rendkívül furának véltem.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.02.28. 18:10:50

Nincs kizárva az sem, hogy még világháborús maradvány.

Káposztakukac 2009.02.28. 18:10:54

szerintem tévedsz, ha 56-ra gondolsz. jópár épületen még a 2. vh. nyomai látszódnak. ennél sem lepne meg.

88wx335dsf 2009.02.28. 18:11:10

Az elvtársaknak jó, már megszokták. Meg hát arra a kis időre ami hátravan a polgárháborúig minek bevakolni?

tothmari 2009.02.28. 18:15:03

Talán szándékos memento. A felette lévő részt szépen rendbehozták.

Manyizga (törölt) 2009.02.28. 18:18:44

Tele van golyónyommal a város, a Thököly úton, a Várban pl. az Országos Levéltár épülete...

(1988-ban voltam Drezdában (NDK) az nézett így ki, mert azt meghagyták a "gaz, imperialista angolszász támadók bűneinek tanúságaként".)

hyydra 2009.02.28. 18:19:31

8 ker is tele van ilyennel. filmforgatáshoz tökéletes! :D

Kalmár 2009.02.28. 18:19:44

Szerintem inkább egy emléktábla kellene mellé, ami elmondja a túristáknak és a fiataloknak, hogy mi volt itt kicsit több mint 50 éve.
Egy igazi golyó ütötte lyuk Budapesten szerintem ereklye. Persze izlések és pofonok. Én mindig beleborzongok, hogy azokat a lyukakat ki csinálta, kire lőtt, vajon mi történt a szerzőikkel?
Klasszisokkal csúnyább a rengeteg plakát maradvány, szemét és falfirka. Nemkülönben a rengeteg úttesten ütött lyuk.... a fali kátyú nem zavar úgy mint a földi.
Persze elnézést a modern liberális, nihilista, lakótársaktól, tudom neketek csak vakolókanál és vakolat kell eltüntetni a lövések nyomát. Nem csak a falakon maradtak nyomok, amiknek az eltüntetése szükséges. Azokhoz a nyomokhoz azonban nem elég egy vakolókanál.

Káposztakukac 2009.02.28. 18:24:52

@Kalmár: alapvetően igazad van, de azért fél évszázad távlatából már nem kellene túlmisztifikálni a dolgokat. ennyi erővel a török hódítás ütötte nyomokat is ápolgatnunk kellett volna?

Asidotus 2009.02.28. 18:25:35

Minket annak idején (1986-87) a tanáraink vittek el ilyen helyre (egri diákokként osztálykirándulni voltunk Bpesten), és ők mondták el, hogy mi volt. Mert akkor még (6-os gyerekek) azt hittük, hogy világháborús sérülések. Hát nem azok voltak.
Az 4emléktábla tényleg kellene

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.02.28. 18:25:55

Mikor gyerekként jártam Pesten, és láttam ezeket a golyónyomokat, akkor büszkén meséltem, hogy láttam második világháborús dolgokat és kérdeztem, hogy miért nem hozták még helyre ennyi év után. Akkoriban még nem is tudtam, hogy létezett 1956 ! A történelemkönyvben pont fél oldal volt róla, itthon meg nem volt téma, mivel mindenki félt tőle.
Mikor megtudtam, hogy mi történt 1956-ban, akkor lecsesztem szegény fatert, hogy miért nem mentek fel Pestre harcolni. :)

kraut 2009.02.28. 18:25:56

@Kalmár: huhh, örülök, hogy nem csak én gondolkodom ezekről így.
Az oktatási rendszerünkre bízzuk a történelmi tudás átadását?
Szerintem is fontosak ezek a golyónyomok, ezek Budapest IGAZI arcai, nem a lakóparkok meg 20 év spéttel épült nyugatról jött üveg irodaházak.
(a képen amúgy láthatóan nem a technikai keretrendszer hiányzott az igényelt tevékenység elvégzéséhez. Hál' istennek)

//polgárháború.... akinek esze van már lelépett, vagy a távozását tervezgeti, a tengernyi neurotikus félnótás meg jól ellesz egymással.. max majd időnként kineveznek valakiket bűnbaknak, aztán meg is van a foglalkoztató//

fly0ver 2009.02.28. 18:29:16

Nagyon helyes, hogy nincs bevakolva: ez egy emlékmű. Egyébként zugló egyes részein is van ilyen fal, nem csak a 8ban.

patrona- · http://gumiketrec.blogter.hu/ 2009.02.28. 18:29:38

Az emelettől felfelé meg mintha friss lenne a vakolat, szóval akár az is lehet, hogy tényleg dirakt hagyták így.

kraut 2009.02.28. 18:30:22

@Ludas Matyi Online: "lecsesztem szegény fatert, hogy miért nem mentek fel Pestre harcolni."
és akkor talán te sem születsz meg (és nem jegyezheted ezt fel ide).
esetleg simán árvaház, akkor meg írni se biztos, hogy megtanulsz.
szóval azért 56 nem volt olyan "egyértelmű". (gondolj bele, 12 éve ért véget a második VH. Lódulnál háborúzni pl egy USA méretű/fejlettségű hadsereg ellen, úgy hogy mondjuk 1997-ben lebombázták a házad, a fél családod a fronton esett volna el, mondjuk, Szegeden? Nem véletlen, hogy a legtöbb fotón fiatalok, "pesti srácok" szerepelnek)

RIO 2009.02.28. 18:34:35

tábla sem kell, csak maradjon!

ppppalika 2009.02.28. 18:41:20

Nem ünneprontó akarok lenni, de... nekem gyanús.
Gondolkodjunk logikusan! Ha lőnek, hova lőnek. Nyilván emberre. Ez magyarázhatja az embermagasság környéki lyukakat. Nézzünk fentebb! Van ott is "lövésnyom". Hova lőhet, aki lő? Gondolom én, hogy az ablakból lőhetnek ki, akkor pedig kintről az ablakon be. Ahhoz viszont keveslem az ablak melletti lyukakat. Felette meg van bőven, pedig az emeleti ablak nagyon messze van.

Nem vagyok pesti, nem láttam a házat a valóságban, csak a kép láttán gondolkodtam el. Tényleg lövésnyom?

Cho. 2009.02.28. 18:43:19

Szerintem is jelentéssel bírnak az ilyen maradványok.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.02.28. 18:44:43

@kraut: Én nem éltem még akkor, így meg sem születek, ha a fatert baj éri :) Tehát ez a része tök mindegy.
Azonkívül, hogy mit csináltam volna akkor nem tudható. A szabadságért sok mindenre képes az ember.
De 1985-től kezdve bármikor harcoltam volna ha úgy alakul.

Archenemy 2009.02.28. 18:57:03

sőt szerintem a budai várat is le kéne bontani, hadászati jelentősége úgysincs már, építhetnénk helyette valami plázát

min 2009.02.28. 19:11:08

inkább így mint összefújkodva...

seetchoo 2009.02.28. 19:24:59

@ppppalika: Na persze, fotosopp, minden az .... basszus :D Az nem úgy van ám, hogy forradalom volt és civilek kezében volt fegyver - úgyhogy olyan nagyon nem tudtak pontosan célozni - , vagy hogy nem csak az ablak lehetett célpont, hanem valami/valaki más, csak épp a falba fúródott valamilyen szögben a golyó. Nem, ez gyanús... sok szalonképtelen szó jutott itt eszembe, azokat mellőzzném, további szép estét

Ficánka46 2009.02.28. 19:44:57

Nem csak a házak falán van ott a luk, a lövések nyoma, hanem a lelkeken is de nagyon, ordító rések tátonganak, és sikit belőle a fájdalom.De rések vannak a fiatalok történelmi tudásában is ezt is foltozni kéne, illetve egy teljesen új történelmi ruhát varrni már, és kihagyni belőle a vörös színt!!!!!!

heliox 2009.02.28. 20:04:42

@ppppalika: Nem csak azért lehet lőni, hogy eltaláljanak valakit. Például amíg az egyik átrohan az utcán, a másik lead egy sorozatot. Csak úgy valamerre arra, nem is nagyon célozva. Addig nem lőnek ki, amíg pattognak a lövedékek a falon.

Ezt hívják úgy a "filmekben", hogy fedezik egymást.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.02.28. 20:06:30

@sourcerror: Fenét, csak úgy elütöm vele az időt :) Nincs kiskertem.

holas 2009.02.28. 20:24:41

Én is láttam sok helyen ilyen golyónyomokat, de ezek elég alacsonyak, mintha kivégeztek volna a fal mellett néhány embert.
Ne felejtsük el, hogy abban az időben még a fegyverek pontossága nem volt túl jó...

sTormy 2009.02.28. 20:26:48

@Kalmár: az V. kerületi Szivárvány köz és a Cukor utca sarkát érdemes megnézni. Két egymással szemben (és egymástól úgy három méterre) lévő emeleti ablak környéke van kilyuggatva. Ott mi lehetett...

v2peti 2009.02.28. 20:50:24

Ha már golyónyomok. 2001-ben voltam Eszéken. És láttam a házakon a golyónyomokat. És ugyebár azonnal rájött az ember arra, hogy ezek bizony csak pár évesek. :( Meg látni az áldozatok emlékművét az állomáson, mellette az égő mécsesekkel. Megdöbbentő látvány volt.

periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2009.02.28. 21:11:49

tökmindegy mitől vannak, szerintem jól néznek ki.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.28. 21:23:55

Szerintem ez tök jogos, ha megtartottuk az aquincumi vízvezeték maradványait ez is elfér, nem?

izéhozé 2009.02.28. 21:39:35

én az autók rendszámát kitakartam volna, félnék, hogy feljelentenek emberi jogok miatt

Fodor Gábor

privateer 2009.02.28. 21:50:59

de itt nem csak golyónyom van, hanem komplett faldarab van pótolva, mintha robbant volna valami, vagy esetleg aknavetővel lőttek ott?

min 2009.02.28. 22:17:10

Ficánka!
Az a vörös szín ugyanúgy hozzátartozik a történelmünkhöz ha tetszik ha nem. Aki azt megtagadja az is ugyanolyan hazug mint akit annak vél mert elfogadja.
Valóban fel kéne újítani ezeket az épületeket bár rögtön összegányolná a mai agyatlan ifjúság de egy- két kiemelt helyszínen lévő lövésnyomokat inkább meghagynám részlegesen egy emléktáblával, hogy emlékezzünk és ne fikázzunk...

Zölderdő Béla 2009.02.28. 23:01:22

Szalay utca?

szvsz ez 2. vh.

56 nyomait villámgyorsan eltüntették, már az idősebbek emlékei szerint ld. Kilián-laktanya, Rádió stb.

gonoszpok · http://gonoszpok.blog.hu 2009.02.28. 23:02:45

ööö - ezt most nem értem - Te nem pesti vagy? A nyolc, a hét és a hat több utcája tele van ilyen házakkal...

Káposztakukac 2009.02.28. 23:41:57

@Zölderdő Béla: hát igen, meg azért '56 messze nem volt akkora csata, mint a budapestért vívott a 2. vh-ban. az igazán nagy rombolást utóbbi végezte. belváros tele van ilyen házakkal, de még a budai külkerületekben is láttam néhány régebbi házat hasonló nyomokkal.

Ventura Blvd 2009.03.01. 00:07:36

Segítsetek!
Szeretnénk végigfotózni Budapest mai arcát, de régi képekkel montízova össze. ha van képetek, amin ti gyerekként, vagy a szüleitek, nagyszüleitek láthatók valamely ház, utc, kirakat előtt, küldjéteke el. Lécci
Ilyen fotómontázsokat szeretnénk csinálni:
mertmegerdemled.blog.hu/2009/02/26/idokep_05
köSZÖNJÜK, ELŐRE IS

Fedup Sári 2009.03.01. 00:37:04

Manyizga ·2009.02.28. 18:18:44
"Tele van golyónyommal a város, a Thököly úton, a Várban pl. az Országos Levéltár épülete...

(1988-ban voltam Drezdában (NDK) az nézett így ki, mert azt meghagyták a "gaz, imperialista angolszász támadók bűneinek tanúságaként".)"

Az nem a Levéltár, amire gondolsz, hanem az egykori HM. A Levéltár a Bécsi kapu téren van, és -- bár a háború után nem állították minden részét helyre (torony) -- köszöni szépen, de egészen jól van.

Drezdával kapcsolatban pedig ajánlott olvasmány Vonneguttól Az ötös számú vágóhíd.

algi 2009.03.01. 00:55:28

Nemrég a mi házunkon második világháborús golyónyomok voltak. (Pl. a padláson is. Nem merek belegondolni, hogy a padláson miért lövöldöztek.)

phaidros 2009.03.01. 01:03:01

Ezekben a lyukakban a lövedékek is benne vannak? Eddig még csak magasan láttam ilyeneket, nem tudtam megnézni.

kovácske 2009.03.01. 01:43:04

a lyukak többségénél, ha a lövéskor benne is maradt volna a golyó, mára nincs benne, mivel a lyuk tovább rohadt és rég kipergett a hulló vakolatszemcsékkel együtt.
a poszt írója mintha nem tenne különbséget a 89-ig tartó időszak és az utána következő között. mára egy csomó ház ami valamikor tanácsi (önkormányzati) tulajdon volt, a benne lakók által megvásárolt közös tulajdonú társasházzá alakult. ezek közt van jó néhány, amiben szegény nyugdíjasok, és-vagy csóró melósok élnek, akiknek nincs pénze (több százezer Ft lakásonként), hogy a homlokzati falat kívülről felújítsák. jó ha a régi csavarozott gázcsövek cseréjét, az életveszélyessé váló függőfolyosókat, stb, stb-t fel tudták újíttatni. a régi házak más része ma is önkormányzati tulajdon, azokra meg az önkormányzat mondja, hogy nincs pénz, mert kell másra. esetleg addig hagyja lepusztulni, amíg jogosan mondhatja rá, hogy életveszélyes, akkor a lakókat elzavarja és az ingatlant áron alul eladja egy offshore cégnek, amelyik majd a kétszereséért adja tovább egy hónappal később az építtetőnek, aki pedig 215 cm-es belmagasságú hatemeletes épít a helyére és fél millás négyzetméteráron értékesíti.
talán ennyi a magyarázat a kérdésre: miért vannak máig ott a lyukak. azt viszont nem tudom ilyen részletesen megmagyarázni, hogy 89 előtt miért nem vakolták be. gondolom akkor is elköltötték a pénzt másra.

lampard69 2009.03.01. 02:17:22

Budan is van sok ilyen haz. 12.ker Kis Janos altabornagy u.-ban pl.
Egyebkent sok serules repeszektol szarmazik (tuzerseg, tankok, granat, stb) azert nem lovoldoztek kezifegyverekbol minden ablakba.

drukkker 2009.03.01. 04:01:06

Bocsánat de senkit sem akarok megbántani, de mitől lett hirtelen mindenki katonai szakértő. Nem mindegy mitől lettek nyomok a falakon? golyótól, repesztől, vagy bármi mástól?
Ronda és elhanyagolt. De miért csak a lövésnyomokkal tetszenek foglalkozni?
Tessenek végig menni a volt Rudas László utcán, (azt sem értem ennek miért kelett elvenni a nevét?) most Podmanoczky utca, a házak java része omladozó, vagy teljesen lekopoot vakolatú. Amióta megépítették emberi kéz nem űjjította fel. Épültek a múlt század elején, vagy az 1890-es években. De nézze meg valaki a Péterfy Sándor utcai kórházat. 1925-ben adták át, mint az OTI kórházát. Azóta nem volt érkezése senkinek, hogy a külsejét eurőanizálja. És még mennyi ilyen ház van a városban. Ne tessenek kiakadni holmi golyó ütötte nyomokon.

drukkker 2009.03.01. 04:01:21

Bocsánat de senkit sem akarok megbántani, de mitől lett hirtelen mindenki katonai szakértő. Nem mindegy mitől lettek nyomok a falakon? golyótól, repesztől, vagy bármi mástól?
Ronda és elhanyagolt. De miért csak a lövésnyomokkal tetszenek foglalkozni?
Tessenek végig menni a volt Rudas László utcán, (azt sem értem ennek miért kelett elvenni a nevét?) most Podmanoczky utca, a házak java része omladozó, vagy teljesen lekopoot vakolatú. Amióta megépítették emberi kéz nem űjjította fel. Épültek a múlt század elején, vagy az 1890-es években. De nézze meg valaki a Péterfy Sándor utcai kórházat. 1925-ben adták át, mint az OTI kórházát. Azóta nem volt érkezése senkinek, hogy a külsejét eurőanizálja. És még mennyi ilyen ház van a városban. Ne tessenek kiakadni holmi golyó ütötte nyomokon.

drukkker 2009.03.01. 04:01:51

Bocsánat de senkit sem akarok megbántani, de mitől lett hirtelen mindenki katonai szakértő. Nem mindegy mitől lettek nyomok a falakon? golyótól, repesztől, vagy bármi mástól?
Ronda és elhanyagolt. De miért csak a lövésnyomokkal tetszenek foglalkozni?
Tessenek végig menni a volt Rudas László utcán, (azt sem értem ennek miért kelett elvenni a nevét?) most Podmanoczky utca, a házak java része omladozó, vagy teljesen lekopoot vakolatú. Amióta megépítették emberi kéz nem űjjította fel. Épültek a múlt század elején, vagy az 1890-es években. De nézze meg valaki a Péterfy Sándor utcai kórházat. 1925-ben adták át, mint az OTI kórházát. Azóta nem volt érkezése senkinek, hogy a külsejét eurőanizálja. És még mennyi ilyen ház van a városban. Ne tessenek kiakadni holmi golyó ütötte nyomokon.

drukkker 2009.03.01. 04:04:40

Elnézést a sokszorosításért, de első küldésre nem reagát a rendszer, és párszor megnyomtam komment küldést.

Funshine 2009.03.01. 04:06:50

Én nem értem azóta rengeteg év és pénz telt / kelt el. Az idő OK ! De miért ilyen háborúsan néz ki a város ? Én már végigjártam többször rémesen érdekes. :): Hol a pénz ? A rongyrázós eseeményeken ?
Vagy én nem tudom hogy a turizmus része ez a roncs stílus ebben az országban ? Kivétel a gyönyörűen helyrerakott szépségek, a zsebből - zsebbe program keretében. Üvegkoporshow alapítvány ehh.

drukkker 2009.03.01. 04:11:44

Van egy épület a Kékgolyó utca és Városmajor utca sarkán. Szürke terméskő burkolattal. Irdatlan mennyiségű golyónyom javítással a homlokzatán. Mikoriak? nem lehet tudni. DE!
A sötétszürke homlokzaton valamennyi nyom fehér javítóanyaggal lett megcsinálva valamikor. Ha már ennyire izléstelenek voltak akkor, miért nem lehet az egészet lefesteni eredeti szinre? Az az igazság, hogy alapjában véve igénytelenségről van szó.

Funshine 2009.03.01. 04:18:58

Azért engem a lakóházak is érdekelnek a kórházakat támogatják vhogy, a lakókat akik legalább a közösköltség révén javíthatnának a házon...még ők is alig fizetnek.

Súlyos jogszabályok kellenének ide. Azt sem értem hogy a 6. kerület miért néz ki úgy mint egy torta két fele ?
Az egyiket a legyek lepik a másikat is csak pompában.
Hol a híres Poldmaniczky program ???? Meg egyéb dolgok ?

Itt nem lehet feljelenteni hogy lakóházban illegális munkástanya van, mert ők építik a lakóházat mások idegerendszerén a kerületben ez folyik nyílt jogtiprás.

Kijön a rendőrség ÁNTSZ fertőtlenítés bírság, másnap ugyanúgy ülnek 20n 20m2-n
Jó messze lakom tőlük de akkor is felháborító.Az itteni emberek igénye hogy kiszolják a gazdag befektetőket akik sorra húzzák fel kommersz házakat.
Ez egy kicsit odébb törvényt bont. Itt nem. Ez a belváros. Munkásszállások itt nincsenek. ( de vannak )

drukkker 2009.03.01. 04:19:19

@Funshine:
Kedves Funshine, tudsz arról, hogy a lepusztult "nyócker" mérhetetlenül lerobbant házainak szervezett mutogatása túrisztikai látványosság és immáron üzlet?
Nemrég volt valamelyik TV-ben egy hosszú riport erről az atrakcióról. Őszintén meglepődtem, ugyanis a túristák zöme el volt ragadtatva, mennyire érdkesek ezek a hajdanvolt gyönyörű de lerobbant épületek, és mennyire hangulatosak. Ugye nem kell mondanom, mind nyugati túrista és vagy fiatal, vagy középkorú volt.
Azért a város szégyenét csak nem kellene mutagatni. Bár a mai világban?

fly0ver 2009.03.01. 05:00:36

Egyébként Belgrádban a volt védelmi minisztérium (bár esetükben inkább hadügyminisztérium) épületét otthagyták szétlőve mementónak. Mondjuk az technikailag is elégé rendben van, (nem ezen a képen) látszik, hogy a robot repcsiknek mi mindent kellett kikerülnie, hogy pont lezúzza azt az épületet:

02varvara.files.wordpress.com/2008/10/belgrade-bomb-damage.jpg

Hellisfitar 2009.03.01. 05:59:34

Egyszerű a helyzet: tanácsi bérházak voltak, és a tanács magasról tett arra, hogy esztétikailag miképpen festenek az épületek (nem pénzhiány miatt, hanem mert csak). Aztán az önkormányzatok ugyanezt folytatták, de ők már pénzhiányra hivatkoztak. Majd elidegenítés után a társasháznak legkisebb gondja is nagyobb annál, hogy ezeket a nyomokat eltüntesse, mivel az önkormányzatok által eladott romhalmazon belül annyi millió fontos javítandó dolog van (tetőszerkezet, folyosók, lépcsők megerősítése, különféle csövek cseréje, az elektromos rendszer teljes kicserélése), hogy erre aztán végképp nem jut pénz. Akik sikeresen pályáznak és/vagy olyan szerencsés helyen fekszik az épület, hogy reklámokból lényegében a teljes felújítást finanszírozni tudják már könnyű helyzetben vannak, ott hipp-hopp szépen felújítják az utcafrontot is.

1953 2009.03.01. 07:04:08

Azoknak a lukaknak a negyede még világháborús.

AZso · http://www.azso.hu 2009.03.01. 08:09:46

Tavaly voltam Boszniában, pppalikának üzenem, hogy a háború nem logikus golyónyomokat hagy maga után, hanem szitává lőtt házakat és nagyon halott embereket. Ne keress logikát. Ha van skuló, akkor ott nincs spórolás.

Boszniában ez még jobban látszott (92-95 volt a háború). Például:
www.flickr.com/photos/azso/2583876272/in/set-72157605711197910/

AZso · http://www.azso.hu 2009.03.01. 08:12:17

A képemen egyébként a horvát-muzulmán ütközőzóna egyik épülete látható, mementóként hagyták meg, no meg azért, mert a tulajdonosa meghalt/elvándorolt/eltűnt stb.

fourgee 2009.03.01. 08:30:39

"alapvetően igazad van, de azért fél évszázad távlatából már nem kellene túlmisztifikálni a dolgokat. ennyi erővel a török hódítás ütötte nyomokat is ápolgatnunk kellett volna?"

Káposztakukac: Olyan vagy, mint akik teljes mértékben tagadják a holocaust-ot. Az például régebben volt mint '56, azt is felejtenie kellene az emberiségnek?

Ahogy az fontos a zsidóságnak, az '56 úgy fontos nekünk, hiszen sok gyilkos a mai napig közöttünk él, leszármazottaik és elvtársaik meg ott ülnek a Parlamentben. A zsidók legalább tettek azért hogy elkapják a bűnösöket, mi mit tettünk?

Emlékezni kell, hogy ne történhessen még egyszer ilyen. Ha bevakoljuk az épületet, ha elfelejtük mi történt, később megint jön valaki, aki hasonló nyomokat hagy...

Zsan Pool Trigonya · http://kutyapisa.blog.hu 2009.03.01. 08:52:52

Talán szándékosan lettek meghagyva.....!? Engem is jobban zavarnak a nyomorult reklámok, oriásplakátok, stb, mint ezek a történelmi emlékek.
Addig örüljünk, amig ezeket látjuk, emlékezhetünk rá, hogy volt idö, amikor még képes volt a nép a sarkára álnni. Ha eltünnek, csak szegényebbek lennénk. Örülj hát....! földi halando, hogy van még pár ingyen lyuk a városunkban.
Az ementáli sajtban is a lyukak a legjobbak, azokat jol körbe lehet rágni.

S. Annyi 2009.03.01. 09:10:11

Mi az, hogy senki? Ha balra nézek, akkor igazad van. Havas Szófiát kérdezd vazze a nagy "demokratát".

Snakeins 2009.03.01. 09:21:51

Megtanulhatnátok hazátok történelmét, és akkor rájönnétek, mennyire nem mérhető a II. Vh Budapestért folytatott véres csatái néhány tucat hülyegyerek 56-ban történő eszetlen lövöldözéséhez, akiknek max géppisztolyuk volt, és néhány nap alatt lefegyverezték őket.
Ezek bizony zömmel még a háborúból maradtak, az 56-os sérülések többségét gyorsan eltüntették, mivel olyan épületeket értek, amelyek szem előtt voltak, a Körút környékén, A Széna-téren.

kepy 2009.03.01. 09:43:16

Ficánka! Tudod te egyáltalán miről van szó? A vörös szin alatt te nem is éltél!/szerintem/ Egyébként minden normális felnőtt ember tudja, hogy bizony ez világháborus maradvány.

blügy-blügy 2009.03.01. 09:54:26

Ennek a falnak nem volt semmi baja, 2006 óta ilyen, itt állította falhoz a rendőrség a nőket és gyerekeket, meg a nyugdíjasokat

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.03.01. 09:57:20

A mi hazunk is tizta lyuk volt. A Marcibanyi teri harcok miatt a Rozsadomb aljaban, termeszetesen 56-bol, mert a VH-bol szarmazo nyomokat eltuntettek a haboru tani ujjaepites utan... Akkor majdnem foldig volt rombolva a varos hala Sztalinnak aki szetlovette es bombaztatta... Az 56-os nyomokat viszont nem tuntettek el olyan gyorsan, A mi hazunkon 1987-ig ektelenkedtek a loves nyomok a lepcsohazi uvegtegla falon szabalyos kaliber skala volt...

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2009.03.01. 10:04:15

@blügy-blügy: te meg kimaradtál a szórásból úgy látom...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.03.01. 10:24:21

tudod erre a mai világban, ahol ennyi tudatlan idióta okádja a hülyeségét a neten is, nem árt emlékezni ezekre a dolgokra.

Határozott Szándék (törölt) 2009.03.01. 10:35:30

Egy kis piros festéket kéne kenni némelyik köré. Csak a hitelesség kedvéért.

bollokcs 2009.03.01. 11:05:06

É még hány ilyen van...én a rádiótól nem messze dolgozom és nap mint nap látok ehhez hasonlót... :( Mikor Vajnáék forgatták az 56-os filmet, nem is kellett más díszlet a környékre csak 1-2 régi autó és egy telefonfülke...

star77 2009.03.01. 11:28:52

Rengeteg ilyen és ehhez hasonló épület van még a városban.

snakekiller23 2009.03.01. 11:33:15

Pár épületet így hagyni, mint pl. Berlinben a lebombázott templomot még elmegy, de amit a város egyes részein látni, az döbbenetes igénytelenségre és/vagy pénzhiányra utal.

snakekiller23 2009.03.01. 11:42:10

Másrészt a sebek nyalogatása és a tragédiákra való folytonos emlékezés helyett inkább az élni akarásunkat kéne demonstrálni azzal, hogy egy egyre szebb, ápoltabb fővárost építünk és nem hagyjuk, hogy a múlt sebei gyógyítatlanul maradjanak. Tudom, ébredjek fel...

Dr Kangörény 2009.03.01. 13:26:23

Mennyi történelemszerető ember! Ha valaki emlékezni akar 56-ra, a II.VH-ra, bármire, annak nincs szüksége ocsmány falakra a városban. Ezeket már évekkel ezelőtt rendbe kellett volna hozni! Aki a szenvedésre akar egyfolytában emlékezni, az teljesen hülye.
süti beállítások módosítása